1procent

Niestety, Twoja przeglądarka ma problem z odtworzeniem pliku multimedialnego. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przekazać 1 % swojego podatku dla TPG wejdz na stronę <a href="http://1procent.tpg.org.pl" title="Twój 1 % pozwoli nam wyjść ze świata ciszy i ciemności">Przekaż swój 1 % aby pomóc wyjść nam ze świata ciszy i ciemności.</a>

czwartek, 17 lipca 2014

WARSZTATY AKTYWNOŚCI GÓRSKICH

03-16 lipca 2014

16 lipca zakończyły się trwające w Szklarskiej Porębie 2-tygodniowe Warsztaty Aktywności Górskich, koordynowane przez
Sekcję Młodych TPG.
Naszą jednostkę reprezentowała silna i odważna grupa, w której skład wchodzili: Mariola Maćkowiak, Piotr Szczęsny, Mateusz Żywiczyński, Magda i Tomasz Wojciechowscy oraz Karolina Kowalik.
 Warsztaty upłynęły pod znakiem aktywności i działania. W ciągu 14 dni uczestnicy mieli okazję wziąć udział w zajęciach stacjonarnych, na które składały się: zajęcia z ratownikiem górskim- pierwsza pomoc, zajęcia z przewodnikiem górskim, zajęcia z zielarstwa i ziołolecznictwa, a także zajęcia rehabilitacyjne i zajęcia z Capoeiry (brazyliskiej sztuki walki). Oprócz tego zorganizowanych zostało wiele wycieczek i wypraw górskich. Najciekawsze z nich to wycieczka do Czech i tamtejszego Skalnego Miasta, wycieczka do term Cieplickich, wycieczka na zamek Chojnik czy Wodospad Szklarki.
Na długo w naszej pamięci pozostanie także wyprawa na najwyższy szczyt krakonoskich gór, Śnieżkę.
 11 śmiałków wraz z przewodnikiem ( w tym Mariola, Karolina i Piotr) zdecydowało się na ostatnią warsztatową wyprawę. Pokonując bardzo trudną trasę, po kilkugodzinnym marszu wspięło się na mający ponad 1602m n.p.m szczyt. Choć trud był ogromny, satysfakcja i szczęście już po, nie do opisania.
Na szczycie pozostawiliśmy nasz znak rozpoznawczy- plakietkę TPG- Tu Przekraczamy Granice, którą zostawiliśmy w Kaplicy
św. Wawrzyńca.
Należy także wspomnieć o tym, że nasza obecność w Szklarskiej Porębie nie pozostała niezauważona. Burmistrz Szklarskiej Poręby, który objął warsztaty swoim patronatem postanowił odwiedzić nas, podczas zajęć. Relację z tego wydarzenia możecie przeczytać klikając w link --->Szklarska Poręba - TEKST

W trakcie tych wspaniałych, pełnych wysiłku, ale i uroku dni, czekało nas wiele innych atrakcji, podczas których udowadnialiśmy wszystkim, że głuchoślepota wcale nie musi równać się jedynie ograniczeniom. Dowodem tego niech będzie fakt, że wspinaliśmy się na najprawdziwsze skały przy Zakręcie Śmierci, zjeżdżaliśmy na tyrolce, przechodziliśmy po chwiejnych mostach nad skarpą w parku linowym, czy w końcu zdobywaliśmy szczyty i pokonywaliśmy ciężkie, górskie trasy, które często pełnosprawnym osobom sprawiają trudność.

Na koniec pozwolę sobie przytoczyć słowa naszego górskiego przewodnika, który na zakończenie warsztatów powiedział, że jak w matematyce minus i minus dają plus, tak minus jakim jest słaby wzrok i minus jakim jest słaby słuch, dają niewyobrażalny plus w postaci odwagi, męstwa, wytrwałości i poczucia, że wszystko jest możliwe.

Dziękuję wszystkim dzięki, którym i wraz z którymi mogłam Przekraczać Granice w Szklarskiej Porębie :)

JUŻ WKRÓTCE W NASZEJ GALERII WIĘCEJ ZDJĘĆ Z TEGO WYDARZENIA! :)