1procent

Niestety, Twoja przeglądarka ma problem z odtworzeniem pliku multimedialnego. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przekazać 1 % swojego podatku dla TPG wejdz na stronę <a href="http://1procent.tpg.org.pl" title="Twój 1 % pozwoli nam wyjść ze świata ciszy i ciemności">Przekaż swój 1 % aby pomóc wyjść nam ze świata ciszy i ciemności.</a>

sobota, 26 lipca 2014

Wycieczka do Jastarni

Wycieczka do Jastarni- 19-20.07.2014

19 lipca członkowie Kujawsko- Pomorskiej Jednostki TPG rozpoczęli trzydniową wycieczkę  do nadmorskiej miejscowości- Jastarni.  W sobotę, po długiej podróży dotarliśmy na miejsce, z uśmiechem na twarzy. Każdy miał możliwość poznania Jastarni w czasie wolnym. Na wieczór była bowiem przewidziana integracja przy grillu, której towarzyszyły warsztaty kulinarne prowadzone przez Sylwię. Mieliśmy okazję lepiej się poznać i przy okazji nauczyć się jak przyrządzić przepyszne sałatki. Wieczór minął w miłej atmosferze, przyszedł czas na odpoczynek i nabranie sił na kolejny dzień pełen wrażeń. Po najważniejszym posiłku jakim jest śniadanie, w niedzielne przedpołudnie czekał nas rejs po Zatoce Puckiej. Mieliśmy okazję zobaczyć torpedownię, która znajduje się na wodach Zatoki. Po udanej wycieczce nadszedł czas na odpoczynek i spacery po Jastarni. Gdy powróciliśmy do naszego Ośrodka, zaraz po obiedzie przyszedł czas na słodką niespodziankę. Popołudnie spędziliśmy na plaży, jedni aktywnie w zimnym, niestety, Bałtyku. Tych, których zniechęciła zimna, morska woda, uzupełniali niedobory witaminy D w organizmie podczas kąpieli słonecznej. Na członków naszej Jednostki czekał jednak jeszcze ciekawy wieczór. Był to czas przeznaczony na integrację, który minął pod znakiem zabaw i rozmów. Mogliśmy lepiej się poznać i zastanowić się nad swoimi zaletami, co niektórym mogło sprawić kłopot, zazwyczaj skupiamy się przecież na wadach. Dzień dobiegł końca, a my ze świetnymi humorami wróciliśmy do swoich pokoi. Poniedziałek był niestety ostatnim dniem naszej wycieczki, ale równie atrakcyjnym jak poprzednie. Był to dzień naszego regionalnego spotkania klubowego.  Po opuszczeniu Ośrodka Duszpastersko-Rekolekcyjnego im. Jana Pawła II, udaliśmy się do Muzeum Rybackiego Pod Strzechą. W którym prezentowane są sieci i dawne narzędzia służące do połowu ryb, mieliśmy również okazję zobaczyć izbę rybacką z XIX wieku, w której prezentowane są ówczesne przedmioty gospodarstwa domowego. Po ciekawym wykładzie na temat rybołówstwa udaliśmy się do Rozewia, najbardziej wysuniętego na północ krańca Polski. Wyróżnia go piękna Latarnia Morska, którą mieliśmy okazję zwiedzać. Tym, którym udało się wejść na jej szczyt pomimo wąskich schodów mogli podziwiać przepiękną panoramę okolicy Rozewia. Przyszedł też czas pożegnanie się z Morzem Bałtyckim i na powrót do domów. Nie była to jednak nudna podróż, ponieważ każdy z uczestników dostał mały upominek dzięki naszemu sponsorowi, firmie Super-Pharm. Wielu z nas zapewne zapamięta tę wycieczkę na bardzo długo.

Wolontariuszka Marta

Do Jastarni pojechaliśmy w ramach projektu "Zielone światło dla aktywnego rozwoju osób głuchoniewidomych II"