1procent

Niestety, Twoja przeglądarka ma problem z odtworzeniem pliku multimedialnego. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przekazać 1 % swojego podatku dla TPG wejdz na stronę <a href="http://1procent.tpg.org.pl" title="Twój 1 % pozwoli nam wyjść ze świata ciszy i ciemności">Przekaż swój 1 % aby pomóc wyjść nam ze świata ciszy i ciemności.</a>

poniedziałek, 1 września 2014

Toruń- Chełmża 03.08.2014

WYCIECZKA DO CHEŁMŻY I TORUNIA

W ramach wsparcia 1-dniowego z projektu "Zielone światło dla aktywnego rozwoju osób głuchoniewidomych II" 3.08.2014 beneficjenci naszej jednostki wraz z wolontariuszami wyjechali na wycieczkę do położnej niedaleko Torunia, Chełmży.
Początkowo udaliśmy się na spacer po Chełmży, gdzie oprowadzała nas nasza wolontariuszka i mieszkanka Chełmży, Gosia.
Zwiedziliśmy rynek, miejscowy kościół i dom ks. Frelichowskiego.
Główną atrakcją naszego wyjazdu była możliwość popłynięcia żaglówką przez chełmżyńskie jezioro. Całemu spotkaniu patronowało Stowarzyszenie "Białe Żagle", które wypożyczyło nam na tę okazję 5 żaglówek. Bardzo pomogli nam profesjonalni operatorzy żaglówek, dzięki którym czuliśmy się bezpiecznie, a którzy dostarczyli nam wielu wrażeń.
Dowiedzieliśmy się wielu przydatnych informacji na temat żaglowania.
Po udanych rejsach czekał na nas grill, a także spacer z kijami nordic walking.

Po kilkugodzinnym pobycie w Chełmży powróciliśmy do Torunia, gdzie udaliśmy się do Domu Legend Toruńskich. Sam Dom Legend miał przyciemnione wnętrza, które początkowo wydawały się naszym beneficjentom trudne do przejścia, jednak dzięki pomocy wolontariuszy i życzliwości gospodarzy udało się pokonać wszelkie bariery.  Tam, miło przyjęci przez gospodarzy, mieliśmy okazję poznać historie średniowiecznego Torunia, a nawet sami wziąć udział w odzwierciedleniu niektórych legend. Stąd mogliśmy poczuć się jak królowie, paziowie, bądź więźniowie w lochach :)

Choć nasze spotkanie trwało jeden dzień, wrażeń pozostanie nam na wiele, wiele długich dni.
Ogromne podziękowania należą się Gosi Kulin, naszej wolontariuszce, która zajęła się organizacją tego spotkania, a także wszystkim sponsorom, którzy wsparli nas w jego realizacji.