1procent

Niestety, Twoja przeglądarka ma problem z odtworzeniem pliku multimedialnego. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przekazać 1 % swojego podatku dla TPG wejdz na stronę <a href="http://1procent.tpg.org.pl" title="Twój 1 % pozwoli nam wyjść ze świata ciszy i ciemności">Przekaż swój 1 % aby pomóc wyjść nam ze świata ciszy i ciemności.</a>

sobota, 9 maja 2015

Dzień Turecki, zlot samochodów, Zamek Krzyżacki -Spotkanie klubowe 26.04.2015

Kwietniowe spotkanie klubowe odbyło się w Toruniu 26 kwietnia. Spotkaliśmy się w wyjątkowo małym, ale sympatycznym gronie. Na początku udaliśmy się Nowy Rynek, gdzie odbywał się zlot starych samochodów, nie lada gratka dla fanów motoryzacji. Następnie przeszliśmy do Młodzieżowego Domu Kultury, gdzie zorganizowany został tzw. Dzień Turecki. MDK zapewniło wiele atrakcji m.in. prezentację o kulturze Turcji i możliwość skosztowania tureckiej kawy w letnim ogródku. 
Na koniec udaliśmy się na ruiny Zamku Krzyżackiego i zwiedziliśmy m. in. jego podziemia. Pomieszczenia były miejscami bardzo zaciemnione co stanowiło dużą trudność dla niektórych osób, na szczęście obok zawsze byli wolontariusze oraz tłumacze-przewodnicy.
Grono wolontariuszy naszej jednostki ciągle się powiększa, poniżej możecie przeczytać wypowiedź naszej nowej wolontariuszki Asi.


"Przystąpienie do Towarzystwa Pomocy Głochoniewidomym jako wolontariuszka było dla mnie nie lada wyzwaniem. Zdecydowałam się jednak, gdyż pomaganie drugiej osobie jest dla mnie czymś wyjątkowym. Na pierwszym spotkaniu klubowym dużo dowiedziałam się o osobach głuchoniewidomych oraz o atrakcjach przygotowywanych przez wolontariuszy. Po pierwszym spotkaniu byłam naładowana pozytywną energią, lecz z czasem odczułam lęk i strach, gdyż nie wiedziałam czy dam radę nieść pomoc osobom głuchoniewidomym. Moje wątpliwości zostały rozwiane gdy poznałam Piotrka, który uczestniczył w promocji zachęcającej ludzi do wolontariatu. Piotrek zaskoczył mnie pozytywnie swoją otwartością i szczerością. Wzbudził zainteresowanie, opowiadając o swoim codziennym życiu.
Uczestniczyłam również w spotkaniu klubowym, które odbyło się w Toruniu. Spacer po mieście i nieustające rozmowy, zachęcają mnie do pozostania w wolontariacie na dłuższy czas. Mówi się, że wolontariuszka to kobieta dobrowolnie pracująca bez wynagrodzenia w celu niesienia pomocy innym. Sprzeczałabym się z określeniem "bez wynagrodzenia". Miło spędzony czas oraz uśmiech drugiej osoby jest dla mnie czymś bezcennym." (Asia)

Zdjęcia ze spotkania możecie zobaczyć w Galerii klikając TU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz